Riktiga grejer...

Min favoritväskor just nu är min bruna i skinn från H&M och min lilla svarta i skinn som jag fått av mormor. Är inne på äkta grejer just nu, och har precis lagt in en beställning på ytterligare en att lägga till samlingen. Ser det som en födelsedagspresent till mig själv, börjar ju närma sig:) Har bara önskat mig pengar av familjen, får se vad det resulterar i för fint:)

Fredag

Eftermiddag har varit helt ledig och superskön. Älskar löning, särskilt när man inte jobbar kväll:) Åkte ut till Entre och shoppade loss. Kollade i typ alla affärer men den enda jag kom ut med saker från var Gina Tricot. Fyra grejer, två var på rea! Dock inte denna, men den var ju så fin! Hurray! Fikade på Wayne´s coffee innan vi åkte hem, stor latte och scones...mm!

Imorgon blir det heldag på jobb, känns som det kommer bli kaos så här dagen efter löning:p
Menmen, inget att göra åt saken, hoppas bara på att folk inte flippar ur helt. Kan förhoppningsvis göra att tiden går supersnabbt, det vill jag! För efter jobb ska jag snabba mig till centralen och ta tåget upp till Sölvesborg. Blir en snabbvisit upp till babes stuga, återvänder redan söndagkväll på grund av jobb på måndag.

Torsdag

Riktigt skönt att jobba tidiga passet idag, i alla fall klockan 15 när det var dags att gå hem;) Har haft lägenheten för mig själv hela eftermiddagen då babe är iväg och tittar på golf tillsammans med Hampus. Jaja, alla roar sig på sitt sätt;) Själv har jag myst i soffan med en kopp kaffe. Har sett Morden i Midsomer och målat naglarna. Babe kommer hem vid 18, då blir det till att hoppa in i bilen och åka ner till Falsterbo. Ska käka middag där tillsammans med familjen, på restaurangen där Maria jobbar. Mysigt, och välbehövligt så här dagen innan lön då kyl och skafferi ekar...

Utflykt!

Igår var jag och babe på utflykt , bland annat på Öterlen. En supertrevlig dag som gick snabbt som bara den, avslutades med middag nere i Beddinge med hela min familj, till och med lillebror Erik var på plats. Efter att ha druckit kaffe och sett Morden i Midsomer, skjutsade vi Maria till Svedala och sedan for vi hem. Underbar dag!! Längtar redan till söndag, då jag är ledig igen:)
På väg!!

Första stoppet blev i Torna Hällestad där vi spanade in kyrkan. Liten, fin och alldeles tom. Stannade inte så länge, Jacob tyckte det var läskigt att vara ensamma i en tom kyrka...

Framme vid det mål vi pratat om så länge;) Sjöbo kaffestuga, ett kafé där man för 60 kronor får äta så mycket kakor och dricka så mycket kaffe man vill. Ett ställe helt i min smak;) Hade tur med vädret så vi kunde sitta ute.

Mätta och belåtna for vi vidare ut till östkusten och till Simrishamn.. Sjukt mycket folk, men lyckades till slut hitta en parkering. Promenerade omkring på de mysiga kullerstensgatorna, tittade på på hus och avslutade med att äta sillamackor nere i hamnen.. Blåste som bara den!

Sista utflyktsmålet för dagen blev Kåseberga och Ales stenar. Kunde inte parkera i hamnen eftersom det var så mycket folk. Gjorde inte så mycket då vi istället först fick en fin promenad dit ner och sedan en lång promenade upp till och ner från stenarna..

Om en månad...

...åker jag och Biffen till Tunisien! Nedräkningen har nu börjat på allvar. Ska bli fantastiskt kul, samtidigt som jag vet att jag kommer längta ihjäl mig efter Jacob. Jag är så sjuukt hopplös!!! Men denna gång ska jag kämpa!! Haha! Dessa bilder från förra årets semester på Cypern får mig faktiskt att börja längta. För trots att hotellet då var skit och fast det var så varmt att jag svettades 24/7 så hade vi faktiskt sjukt kul:) Och det är jag säker på att vi kommer ha i år med!

Filmkväll och ny soffa!!

Sitter ensam hemma, läser bloggar och lyssnar på Johnny Cash. Jag och babe var på besök hos Biffen igår...vi drack kaffe, åt glass och tittade på Walk the Line. Så nu har jag blivit inspirerad:) Riktigt bra film, dock lite väl lång. Kul med en lugn och trevlig kväll efter en lång och seg jobbhelg.

Jobbade 9-15 idag...och nu är jag ledig till onsdag klockan 15. Wohoo! Imorgon ska jag och babe på utflykt, vi ska bland annat besöka en kaffetuga där man får äta hur mycket man vill! Mohaha!! Låter som ett ställe i min smak:)

Babe är för tillfället iväg och tittar på fotboll....det ösregnar och åskar ute.
Haha, jag sa ju att han skulle stanna hemma! Vi hade i alla fall tur innan när vi gick till Svenska Hem...inte en droppe då. Idag har vi beställt vår nya soffa! Hurray!!! Den är jättefin, liten och söt. I gråsvart tyg. Den heter Watson, passar ju en deckarfantast som jag:)

Ska strax hoppa in i duschen och göra mig fin.
Sedan funderar jag på att börja läsa Harry Potter och Dödsrelikerna. Den sista ju. Började lyssna på den för längelängesen...men hon som läste den gjorde det så uselt att jag inte stod ut. Uttalade namn fel och sånt. Så jag gav upp. Men den står ju här i hyllan. Hm, blir nog så.

Jag gillar dig...

Halsband

Lång, otroligt seg dag på jobb!!! Trodde aldrig den skulle ta slut, menmen nu är jag hemma:) Babe hade städat köket och lagat middag, ibland har man det riktigt bra! Njutit av middag, cola och godis i soffan...skönt att bara ta det lugnt med tanke på att jag ska jobba imorgon igen.

Jag vill ha det här halsbandet!! Typ tusen år efter alla andra, men i alla fall. Tror jag skulle kunna gilla det:) Får väl se hur det blir, finns ju inte i butik utan endast på hemsidan för tillfället. Så blir det när saker blir ombloggade. Menmen. 79.50 kostar det, inte illa alls!

Jaha...

Jag satt ute på gården i två och en halv timme. Fick besök av en liten tjej som klättrade över planket. Pratade en stund med henne, men tröttnade sedan då hon mest snackade skit och ljög en massa. Läste en massa i min bok istället, den är lite obehaglig tycker jag... Att huvudpersonen heter Karin gör inte direkt saken bättre. Gick och köpte mjölk och glass och har sedan mest suttit i soffan. Tittat på ett avsnitt Morden i Midsomer och sedan tagit en dusch. Nu sitter jag här invirad i min handduk och hoppas att babe snart kommer hem. Idag börjar hans semester så han är nog glad nu. Jag är mest trött. Känner mig helt orkeslös:( Utan lust att göra något alls. Trist...

Fredag!!!

Ledig fredag!! Har sovit till halv tio och sedan dess endast och bara suttit i soffan med datorn i knät. Frullat och läst bloggar. Ska alldeles strax diska...efter gårdagens middag. Så går det när man är en latmask;) Menmen...efter det tror jag att jag ska ta Jacobs hopfällbara stol, en kopp kaffe och min bok och sätta mig i solen nere på gården. Får ju passa på att njuta av värmen. Har precis börjat läsa Fågelbovägen 32 av Sara Kadefors...lättläst än så länge. Har inte kommit så långt.

Idag suktar jag som vanligt efter nya vackra ting...
Likväl har jag inte spenderat ett öre på hela veckan mer än på mat. Bra jobbat Karin! Känns helt okej, men spanar på en massa nytt och vackert på jobb samtidigt om jag räknar ner till löning:)

Den här fina från Glitzy.se skulle jag gärna ha, dock säljs den endast i onesize...vilket brukar innebära xs-s. Den storleken har inte jag, haha!! Menmen, fin att titta på i alla fall:)

090716

Åh, har faktiskt varit riktigt skönt med ledig morgon och förmiddag...har nästan känt mig ledig:) Tog sovmorgon till nio, sedan lång frukost med tidningsläsning. Pratade med Tilla och mormor, därefter gav jag mig ut på en löprunda. Fys och stretch på gården och sedan en skön dusch. Nu har jag precis lunchat och börjar förbereda mig för jobb. Känner mig på gott humör, härligt!
Linne:H&M, Jeans: Gina Tricot, Sjal: H&M

Onsdag

Andra löprundan tillsammans idag!
Min älskling är på g!
Wohoo!!

Så skönt att jobba tidiga pass, dock blir det annat imorgon...kvällspass 15-20.15
. Menmen, ska inte klaga. Är ju sedan ledig på fredag:) Hm, undrar vad jag ska göra då. Hoppas på fint väder, då lär det bli en stund i solen.

Efter jobb idag har jag varit riktigt huslig och duktig.
Gjorde pastasallad till middag, vilket serverades tillsammans med vitlöksbaguetter. Bakade även negerbollar(igen!) och brownies. De blev supergoda, fuskade dock lite eftersom jag köpt en mix där man endast behövde tilsätta vatten. Haha! Men vad gör det? Sjukt smart grej i alla fall:)

Sommardag

Jag gillar sommaren! Allt känns så mycket enklare och trevligare när solen skiner:) Cyklade snabbt hem efter jobb idag för att hinna käka innan jag skulle möta upp Biffen för att cykla ner till västra hamnen. Spelade beach med Biff, Petra och Lovisa. Kul att träffa Lovisa igen, hon hänger ju mestadels i Sollentuna nu för tiden, grym som hon är! Sjukt trevlig också! Spelade typ en timme, sedan drog jag hem, tog en sjukt skön dusch och käkade middag bestående av rostbiff och potatissallad. Kollade när babes favvolag Mjällby besegrade Åtvidaberg med 6-1, hurray! Har även avnjutit en god kopp kaffe...livet är allt bra fint:)

Jobbar 9-15 imorgon, sedan får vi se vad som händer.
Är sugen på att göra något, inte bara sitta hemma. Får se vad jag ska kunna locka ut Jacob på för äventyr. En löprunda ska det i alla fall bli, ska visa babe den andra korta rundan..

Invigning

Inviger dess skönheter idag.
Eller okej har haft dem en gång innan när jag gick till affären.
Men idag åker de på till jobbet.
Ah, lovely!

DinSko, 349 kronor

090714

Vaknade upp med håret på sne, och så fick det förbli. Ändå en av mina bättre dagar, det vanliga är att det står rakt upp i nacken... Känner mig mer tillfreds med mitt hår nu än innan klipningen, man behöver verkligen fixa till det ibland:)
Linne: H&M Divided, Jeans: NYA! Korta från Gina Tricot, Frisyr: Made by the bed

Idag står jobb 9-16 på schemat, sen tror jag visst att det ska spelas beach nere i västra hamnen. Ska bli riktigt kul, har inte varit där nere på jättelänge. Hoppas bara det fina vädret håller i sig, solen strålar redan nu från en klarblå himmel. Ah, lovely. Trots att jag ska vara inne:p

En bra dag

Det otroliga har hänt!!!
Jag och Jacob har varit ute och sprungit tillsammans!
Hade börjat tro att det aldrig skulle ske.. Men idag! Hurray!! Blev en ganska lugn runda, men i alla fall:) Fick kört lite styrka och stretch inne på gården också, sedan en skön dusch på det. Gött!

Annars har dagen bestått av jobb 9-15, matlagning och negerbollsbak.
Mums! Råkade dock smälta smöret lite för länge, blev lite ivrig att få det mjukt. Menmen, de gick ner;) Som alltid.

Söndag

Har haft en lugn och skön dag tillsammans med min älskling... Tog bussen ut till Entre och till en sportoutlet som ligger precis bredvid. Babe köpte snabba löparskor och jag suktade efter converse.  Men fattig som jag är så blev det inget denna dag... Får ta en tur dit igen efter löning:) Fikade på Entre och promenerade sedan hem igen. Var hemma och fixade med tvätt innan vi stack till O´Learys på Stadion för att käka middag och kolla på matchen mellan BP och Malmö FF...1-1 slutade det, ganska trist match. Men god mat och trevlig stämning. Kan nog tänka mig att gå dit igen.

Nu är vi bara hemma och tar det lugnt, har kollat på Pang i bygget och jag har läst lite bloggar.
Känner mig lite trött och seg, inte supersugen på att inleda en ny och lång arbetsvecka. Menmen, vad göra.. Vill ju ha pengarna. Jobbar 9-15 imorgon, känns helt okej:)

Nu är det shoppingstopp för mig fram till den 25! Har inte så stort val, pengarna är ju slut...men lika bra att bestämma sig!!

Shoppingtips i min smak...

De brukar köra tema på shoppingtips på Veckorevyns hemsida.
Detta tema föll mig i smaken:)

090710

Urgött med ledig dag, har varit hos frisören i två och en halv timme. Blev klippt och fick gjort nya, fina ljusa slingor. Känner mig som en ny människa, med lättare och ljusare huvud.. Haha!! Efter det tog jag en tur till IcaMaxi och storhandlade. Pust! Ganska segt att göra det ensam, menmen. Nu känns det i alla fall super....fick perfekt mjuk brie till lunchen som belöning:) Nu vill jag att min man ska komma hem, ska gå och möta honom vid bussen alldeles strax. Snäll jag är! Planen är att dra med honom till second handaffären Öppna hjärtat. Ligger precis vid busshållplatsen, men har aldrig blivit av att jag gått dit. Men idag hoppas jag på en liten titt.. Ikväll blir det middag hos Biffen, hon ville bjuda igen. Inte mig emot;)
 This is me today!!
Klänning:
H&M Divided, Tights: NYA! Korta från H&M Everyday
Ute blir det grå kofta från Pour och  vita skor från Converse.

Trött kväll och ledig morgondag...

Är trött som en tok.. Undrar varför, har ju bara varit hemma och softat sedan jag slutade jobba. Tog en kort tur ner på stan innan jag cyklade hem dock, har äntligen införskaffat de hett eftertraktade sandalerna. Blev svarta snyggingar med fransar från DinSko. Var tvungen att köpa dem nere i stan då min big foot-storlek var slut på Mobilia. Menmen, nu är de mina:) Invigde dem på min promenad till coop tidigare. Var tvungen att köpa svamp, det var nämligen jag som stod för matlagningen ikväll! Wohoo! Inte varje dag det händer.. Dey blev spaghetti och köttfärssås, mums! Jacob kryddade innan han smakat:( Inte okej!!! Jag tyckte i alla fall att det var supergott!

Imorgon är jag ledig från jobb!!
Ska iväg och klippa mig klockan 11, typ 30 meter från vår port. Kostar 200 spänn, kändes värt att chansa. Hoppas på allt utom katastrof;) Mitt hår är frasigt och lockar sig i de yttersta topparna så det är verkligen på tiden.. Ska bli skönt. Ska även åka till IcaMaxi och storhandla imorgon, ska bli gött att fylla upp med massa god mat.

Godast just nu...

Var tvungen att testa en ny glassmak senast jag var i affären.
Det gjorde jag j*vligt rätt, för herreminje vad god denna är!!
Köp, ät och njut!
Sommarens favorit!

090708

Redan onsdag och tidig dag på jobbet står på schemat. Steg upp samtidigt som Jacob så har haft en lång och lugn morgon. Känns so far som jag ligger rättt på det tidsmässigt, hade ju varit fantastiskt om jag slapp panikcykla. Menmen, är ju inte iväg än...mycket kan hinna hända. Efter jobb idag blir det till att åka till Lund. Är bjudna på mat ute vid Jacobs föräldrars koloni. Hoppas nu bara vädret håller i sig, senast vi var bjudna dit fick vi flytta hem till deras lägenhet. Trevligt det med iofs, men hade varit underbart att kunna sitta ute i grönskan. Håller tummarna:)
Topp och haremsbyxor från H&M Divided, Klocka från Casio. Håret uppsatt i stram plattad hästsvans...

Helgen

Har haft en urskön, lat och ledig helg med sovmorgon till halv tolv både lördag och söndag. Det kan behövas ibland, har likväl inte haft några problem att somna på kvällarna. Idag är det tillbaka till verkligheten med job 12-20.15...ett extrapass:) Gutt med heldag!

Lördagen på Ribban var hur skön som helst. Årets första dopp klarades av och jag trivdes som fisken i vattnet:) Som jag alltid gör när jag får vara tillsammans med min älskling och med min bästa vän. Detta plus strålande sol, gott kaffe och mumsig glass gjorde dagen perfekt. Efter snabbdusch och god middag blev det fest hemma hos Emma och Anders. Många volleybollare vilket ledde till många roliga samtal och diskussioner. Jacob var tapper och stod ut, fast jag sagt att han fick gå hem om han ville.. Urgoda hembakade tårtor bjöds det på...jag var sjukt imponerad. Och kex med urgod röra gjord på philadelphiaost, vit rom och rödlök. Mums, ett recept att lägga på minnet:)

Igår var jag och babe nere i Beddinge på visit. Jacob och Anders
spelade golf i fyra timmar(!!!) medan jag stannade kvar på tomten och umgicks med mamma som vattnade blommor. Tre sekunder efter att vi virat in trädgårdsslangen började det ösregna. Haha, men det spelade ingen roll eftersom Beddinges jord är ganska kass på att ta upp vatten. Avnjöt en kopp kaffe i köket tillsammans med pappa som tittade  förbi med polismotorcykeln. Min pappa är tuff! Fick ta en titt på de läskiga kulorna polisen har i sina tjänstevapen...såna som fäller ut sig och fastnar inne i kroppen. Huu! Jag ska nog hålla mig till lagen.. När golfen var avklarad tog Jacob och jag en runda med vovvarna. Jag höll hundarna och Jacob bar bajset, haha! Han var inte helt nöjd...

Heelg!!

Tänkte verkligen helt rätt när det kom till klädseln idag. Varmtvarmt! Jobbade till 18, tiden gick faktsikt ganska snabbt. Så skönt att få vara ledig hela helgen nu:) Ah, njuter redan som bara den! Har även idag suttit utte på balkongen sedan jag kom hem...gjorde bara en snabb tur ner till coop på hörnet för att köpa sprite, naturgodis och violglass. Mmm, underbart med glass! Jacob är ute och spelar golf med Hampus, lite kul ska han väl också få ha;) Måste ta en dusch snart, mitt hår håller på att bli ett trädgårsland... Måste raka benen också, imorgon blir det stranden med babe innan fest på kvällen:) Hurray för lediga sommardagar!!!

090703

Godmorgon fredag!! Idag är det finally friday, en enda lång arbetsdag kvar och sedan är det helg! Lovely! Håller på att förgås av värme trots den tidiga timmen, menmen. Ska ju ändå mest vara inne, och där finns fläktar:) Mmm!
Linne: H&M Divided, Shorts: Bikbok Never Denim
Uppsatt äckelhår och vita tygskor där sulan glider runt. Wohoo! Redo att möta dagen;)

Vaarmt!

Det är så otroligt varmt i vår stad. Höll på att flyta bort när jag promenerade Nobelvägen fram, hem från jobbet. Var nere i Beddinge igår och åkte direkt till jobb därifrån med en runda via Svedala. Nere vid havet är det betydligt behagligare, men likväl varmt. Har blivit lite röd igen, blir så när man ligger ute och latar sig i solen tillsammans med mamma, en kopp kaffe och en god bok. Har börjat läsa Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson, den är verkligen lätt sommarläsning. Flyter på snabbt som attan, känns lagom. Blir helt slut i huvudet av värmen, har suttit ute på balkongen sedan jag kom hem, väntar just nu på Jacob. Vill ha hem honom, känns som vi inte setts på jättelänge ju! Tycker jag i alla fall, babe håller nog med sådär;)

Ikväll blir det riktigt sommarmat, sill och potatis:) Mums!

Jag har fått en ipod av min snälla pappa:) Liten, grå och söt...med skydd. Haha! Alla pappas teknikgrejer har skydd. Det gör dem typ dubbelt så stora... Fast detta är helt okej. Ska be Jacob hjälpa mig att fixa och trixa med den ikväll. Sedan ska det lyssnas på ljudbok och musik all day long! Hurray, jag som precis tänkt önska mig en ipod i födelsedagspresent...och så fick jag en bara sådär:)

Imorgon börjar jag jobba klockan 9, och har tackat ja till att stanna till klockan 18...
Lång dag, men sedan är det helg! Med fest hos Emma i laget och utflykt till Beddinge tillsammans med babe. Har mutat honom med att få spela golf, fungerar 9 fall av 10;) Hurray, ser framemot helgen!