Utflykt!

Igår var jag och babe på utflykt , bland annat på Öterlen. En supertrevlig dag som gick snabbt som bara den, avslutades med middag nere i Beddinge med hela min familj, till och med lillebror Erik var på plats. Efter att ha druckit kaffe och sett Morden i Midsomer, skjutsade vi Maria till Svedala och sedan for vi hem. Underbar dag!! Längtar redan till söndag, då jag är ledig igen:)
På väg!!

Första stoppet blev i Torna Hällestad där vi spanade in kyrkan. Liten, fin och alldeles tom. Stannade inte så länge, Jacob tyckte det var läskigt att vara ensamma i en tom kyrka...

Framme vid det mål vi pratat om så länge;) Sjöbo kaffestuga, ett kafé där man för 60 kronor får äta så mycket kakor och dricka så mycket kaffe man vill. Ett ställe helt i min smak;) Hade tur med vädret så vi kunde sitta ute.

Mätta och belåtna for vi vidare ut till östkusten och till Simrishamn.. Sjukt mycket folk, men lyckades till slut hitta en parkering. Promenerade omkring på de mysiga kullerstensgatorna, tittade på på hus och avslutade med att äta sillamackor nere i hamnen.. Blåste som bara den!

Sista utflyktsmålet för dagen blev Kåseberga och Ales stenar. Kunde inte parkera i hamnen eftersom det var så mycket folk. Gjorde inte så mycket då vi istället först fick en fin promenad dit ner och sedan en lång promenade upp till och ner från stenarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0