Helgen

Har haft en urskön, lat och ledig helg med sovmorgon till halv tolv både lördag och söndag. Det kan behövas ibland, har likväl inte haft några problem att somna på kvällarna. Idag är det tillbaka till verkligheten med job 12-20.15...ett extrapass:) Gutt med heldag!

Lördagen på Ribban var hur skön som helst. Årets första dopp klarades av och jag trivdes som fisken i vattnet:) Som jag alltid gör när jag får vara tillsammans med min älskling och med min bästa vän. Detta plus strålande sol, gott kaffe och mumsig glass gjorde dagen perfekt. Efter snabbdusch och god middag blev det fest hemma hos Emma och Anders. Många volleybollare vilket ledde till många roliga samtal och diskussioner. Jacob var tapper och stod ut, fast jag sagt att han fick gå hem om han ville.. Urgoda hembakade tårtor bjöds det på...jag var sjukt imponerad. Och kex med urgod röra gjord på philadelphiaost, vit rom och rödlök. Mums, ett recept att lägga på minnet:)

Igår var jag och babe nere i Beddinge på visit. Jacob och Anders
spelade golf i fyra timmar(!!!) medan jag stannade kvar på tomten och umgicks med mamma som vattnade blommor. Tre sekunder efter att vi virat in trädgårdsslangen började det ösregna. Haha, men det spelade ingen roll eftersom Beddinges jord är ganska kass på att ta upp vatten. Avnjöt en kopp kaffe i köket tillsammans med pappa som tittade  förbi med polismotorcykeln. Min pappa är tuff! Fick ta en titt på de läskiga kulorna polisen har i sina tjänstevapen...såna som fäller ut sig och fastnar inne i kroppen. Huu! Jag ska nog hålla mig till lagen.. När golfen var avklarad tog Jacob och jag en runda med vovvarna. Jag höll hundarna och Jacob bar bajset, haha! Han var inte helt nöjd... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0