Madama Butterfly

Fin helg, som trots att den känts lång ändå tog slut alldeles för fort.. Seminariet i fredags gick väl inte superbra, fick psykbryt precis innan det var min tur vilket ledde till att det är helt svart gällande vad jag sa. Blankt! Menmen, hoppas det gick hyffsat iaf. Efter skolan mötte jag upp JacobEntre för lunch. Jag körde på senaste favoriten: macka med avokado, bacon och kyckling från Redfellas. Tillsammans med jordgubbs-, banan- och vaniljsmoothie:-) Yummie! Sedan hem och förbereda middagen.

Tjejerna var på plats vid fyra, perfekt! Kyckling med pesto, fetaost, krossad tomat och lite annat tillsammans med pasta.
Urgott!! Efterrätten blev kladdkaka med glass. Sedam promenerade vi mätta och glada bort till teatern för att bevista operan Madama Butterfly. Bara teatern i sig är ju i mina ögon värd en heltur, underbara lokaler! Minns när jag var där första gången, tillsammans med Tilla för att se Dåliga människor. Massa år sen, jag var liten och alldeles stum av hänförelse. Nu kände vi oss mest väldigt vuxna och kuturella;-) Operan i sig var trevlig, lite väl seg på vissa ställen dock. Det hände inte jättemycket. Dock väldigt gripande, blev berörd vid vissa ställen. En väldigt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0