Helgen

Tillbaka igen efter en hel helg med volleyboll. Steg upp klockan fyra i lördags för att åka till Borås. Resan gick bra, pausade i Halmstad då jag kände att kaffesuget inte längre gick att stå emot. Inledde med match mot Jönköping klockan nio...vi rushade in i hallen vid halv. Menmen! Inledde svajigt och förlorade första set. Men sen började vi hitta varandra och kunde vinna med 2-1. Skönt! Spelade två matcher till denna dag, mot Örebro och Norsjö. Vann bägge med 2-0, riktigt härligt och bra spel! På kvällen åt vi smaklös buffé och gick sedan och la oss. Somnade varm och go, vaknade vid halv tre av att jag frös som satan. Gick upp och klädde på mig, men fortsatte trots detta att frysa. Fy f***n, vad kallt det var. Inte kul alls:-(

Söndagen inleddes med upptining...och frukost.
Match klockan nio mot Ljungby. Vann första set, sen tappade vi gnistan lite och förlorade andra set. Som tur var så avslutade vi detta set riktigt bra, vilket vi kunde ta med oss till tredje set. Kunde vinna detta enkelt, hurray! En match kvar och de blev mot Göteborg. De hade sett riktigt starka ut, men trots detta vann vi med 2-0. Ledde med 23-18 i andra set, det slutade sedan 25-23.. Puuh, inte helt okej. Men! En vinst är en vinst, och vi vann i år igen! Hurra! Hurra! Hurra!

Dagen avslutades med hemresa, matstopp på McDonalds, skjuts hem av pappa och slutligen valvaka och nybakat bröd i soffan. Var riktigt trött, däckade rejält i min varma, sköna säng.

Även Jessa var på plats på Knalle.
Hon är nu tränare i Örebro, som vi tack och lov lyckades slå. Det kändes jätttekonstigt och hemskt att se henne där, som coach till ett lag som inte är vi:-( Höll på att börja gråta när jag kramade henne, saknar henne så otroligt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0