Bokmässan 2010

Igår steg jag upp halv sex för att åka till Lund och hoppa på bussen som skulle ta oss till Bokmässan i Göteborg.
Anlände vid 10. Sen gick, gick och gick vi. Tittade på en massa, både böcker och folk. Hade en supertrevligt dag som även innefattade buffélunch och fika. Var jätteroligt att gå runt och bara titta på allt. Kul med en hel liten värld som innefattar böcker och liknande dokument. Har dock lite svårt att se syftet med bokmässan, men antar att den är av vikt för förlagen, författarna och dess eventuella samarbetspartners. Som privatbesökare kändes det lite som en jättemarknad, dagens samhälle känns extremt inriktat på att sälja. Spenderade 7 timmar inne på mässan, var riktigt trött när man fick sätta sig u bussen igen..

Dessa två verk fick följa med mig hem, plus några tidningar och en bok om svenska språket.
Den första av dessa var min huvudsakliga bas till det projektarbete jag skrev på gymnasiet. Så ljuva minnen;-) Och den andra ville jag bara ha, haha! På adlibris kostar den 174 kr, jag fick den för 85. Inte helt fel. Börjar få en fin liten samling med modeböcker nu, måste bara hitta en plats i hemmet där det kommer till sin rätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0