Barcelona!


Vår resa till Barcelona var, så här i backspegeln, fantastiskt bra! Vi hann se en massa, samtidigt som vi tog det lugnt och hade det mysigt. Var lite worried andra dagen då regnet öste ner och resans första inköp blev ett paraply:p Men det vände och vädret blev jättebra. Kom hem med en lätt solbränna och solsvedda axlar... Härlig start:) Shoppade inte så många saker, men för ganska så många pengar.. Jeez, kul att det ska betalas nu i efterhand. Kreditkort, fina grejer;P Fick med mig en marinblå kofta från Massimo Dutti, lovely material med dragkedja istället för knappar. Urfin! Och en röd väska!! I mjukt fint skinn och med flätat handtag.. Helt fucking underbar. Bild kommer!! Såg den när vi strosade runt i affärer en dag, men köpte den inte då eftersom den kändes lite väl dyr...700 spänn är mycket för mig. Men kunde inte släppa tanken på den så släpade med mig Jacob tillbaka till affären så han fick dra kortet. Nu är den min!!

Inledde ankomstdagen med att åka turistbuss. Bra grej det där, fick med en karta så man kunde se hela rutten. Så hoppade man bara av där man ville och sedan kunde man hoppa på igen. Vårt första stopp blev Park Guell.. Lite weird park, även här har Gaudi ett finger med i spelet..

Sedan skuttade vi på bussen igen och for vidare till Olympiastadion från 1992 när Barcelona stod värd för OS. Numera är det fotbollslaget Espanyols hemmaarena.. Vi detta laget hade det börjat regna och vi frös båda rejält. Som man kan se på bilderna så fanns inga jackor med på bussturen:P

Avslutade bussturen med en fika på Starbucks...mitt val! Stor latte, mmm! Chokladkakan var inte dum den heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0