En helg i Ystad

Har haft en fantastisk skön helg i Ystad tillsammans med Jacob. Anlände vid tolv på lördagen, fick i oss lite lunch och därefter var det dags för min ansiktsbehandling. Första gången jag provade på det, kändes bra. Fick lite koll på vilken typ av hy jag har och blev rekommenderad lite produkter.. Köpte faktiskt lite också, fast bara lite. För mycket pengar. Men kändes som jag var lite värd det;-) Ska bli riktigt kul att se om det blir någon skillnad, har bara hört bra saker om Dermalogicas produkter.. Efter behandlingen bubblade vi lite och vid tre var det dags för massage. Jag hade valt aromamassage och fick det med en olja som skulle vara utrensande och uppiggande. Lätt bra, tyckte jag. Sjukt skönt var det iaf.. På kvällen skjutsades vi i taxi in till stan där vi åt en sagolikt god trerättersmiddag på restaurang Store Tor. Var hemma i lagom tid till bronsmatchen...såklart! Hotellets sängar var så sjukligt sköna, jag ville inte lämna sängen. Kändes som att ligga på moln. Att det sedan fanns en fläkt vid fotändan gjorde ju inte saken sämre i hettan.

På söndagen åt vi en lång och härlig frukost nere i matsalen innan vi checkade ut vid elva.
Då kom Tilla och hämtade oss.. Hem till henne och Pia, där även mormor var på besök.. Gick en rundtur i deras hus så Jacob fick se och satte oss sedan på baksidan, i skuggan, och läste och pratade. Fick jättegod lunch med lika god efterrätt. Tiden gick hur snabbt som helst, så sedan var det dags att ta bussen mot Lund. Varm och full var den...mindre kul. Men vi kom fram och hann i god tid till Glorias innan finalen skulle starta. Det är mer än man kunde säga om David och Malena.. Deras tåg från Stockholm var tre timmar försenat, de kom lagom till förlängningen:-P Stackarna!! Dundrade och åskade rejält medan vi kollade på matchen...men slutade lagom tills vi skulle gå efter att ha sett Spanien vinna VM-guld. Kändes kul att kunna säga hejdå till de andra och veta att nästa gång vi ses så är vi i Kroatien:-) Fick sedan skjuts hem av snälla Lasse, då tågen var extremt försenade pga ett datadel orsakat av åskan. Var hemma vid tolv och däckade rejält efter en intensiv och fantastik helg. Tack för julklappen älskling;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0