Norrland tur och retur

Totalt 32 timmar har spenderats på tåg denna helg. Men det var det värt, då vi ju vann matchen med 3-0!! Sjukt skön seger, jäklar vilken match vi gjorde alltså. Jag blev utsedd till bästa spelare, alltid lika roligt...men känner samtidigt att detta verkligen var en lagvinst. Vi spelade med och för varandra, prat och tajming var perfa från alla håll:) Blev en riktigt skön hemresa. Norsjö tog emot oss fantastiskt bra, fint arrangemang plus att vi fick en stor korg full med godis, frukt och annat gott som tack för att vi hjälpte dem med skjuts när de var nere i Malmö och mötte oss.. Den avnjöts till fullo på vägen hem. Kul att sova på tåget då jag aldrig åkt liggvagn tidigare, men får nog säga att jag sover bättre i min egen säng..

Ankom till Norsjö vid tio på lördagmorgon...fick åka taxibuss från Bastuträsk:)
Ganska så mycket mer snö än i Skåne kunde snabbt konstateras.. Jag klev ut i snön från den plogade gångbanan, gissade att det skulle nå en bit upp på stöveln...men där stod jag med snö upp över knäna. Jeez! Landskapet var fantastiskt vackert, allt var vitt. Inget slask så långt ögat kunde nå. Vi hittade en spark och en scooter...men såg tyvärr inga renar. De befann sig vid kusten nu fick vi besked om. Typiskt!! Har pratat en massa och haft superkul tillsammans denna helg, känns som resan bidragit till att stärka oss som lag. Kul! Synd att inte alla kunde vara med dock:( Referat finns här. Kort notis i Norran finns här.

Nu är det bara hemmamatcher kvar, vilket är riktigt skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0