Mina poäng...

När mitt skolproblem(som egentligen aldrig var något problem, visade det sig) löste sig så började jag fundera. Trodde från början att enbart mina poäng i svenska skulle räcka för att söka den utbildning som jag ska påbörja i höst. Jag har pluggat svenska i två år och har alltså 120 poäng.. Men för att komma in på bibliotekarieutbildningen krävs 180 poäng. Vilken tur då att jag har det!! Jag har ju 30 poäng italienska och 30 poäng retorik också. Och dessa poäng kan användas för att skapa den examen som krävs för att jag ska få läsa vidare.

Retoriken var en termin som jag gjorde mest på kul, för att jag inte riktigt var på det klara med vad jag ville pyssla med.
Den var fantastisk lärorik och rolig, samtidigt som den också var krävande. Massa härliga människor som gillade att prata, skriva och producera. Den terminen var precis vad jag behövde efter italienskan. För italienskan var tuff. När jag ser tillbaka kan jag inte fatta att jag pallade. Helt ensam på föreläsningarna, min nivå var extremlåg när jag började och hade varit för låg även om jag kommit direkt från gymnaiset då alla lärarna tog för givet att man skulle ha bott ett år eller två i Italien innan påbörjade studier.. Hmm! Men! Trots detta så klarade jag det! Jag fixade alla mina tentor. Och det är jag så jäkla glad och stolt över nu. Att jag orkade. För hade jag inte gjort det hade jag inte kunnat påbörja min drömutbildning denna höst. Nu blev ju helt plötsligt varje litet poäng värdefullt. Fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0