Weekend

Igår var Jacob och jag på besök nere i Beddinge. Babe och Anders spelade golf i ösregnet, de stod ut i 13 1/2 hål innan de gav upp. Under tiden satt jag på verandan...pluggade, pratade med mamma och drack kaffe. Är nöjd med mitt val. Dock var jag tvungen att ge mig ut en runda med vovvarna, slapp dock det värsta regnet då. Men jeez vad det blåste!! På kvällen grillade vi och hade strömavbrott, vilket ledde till att vi fick åka bort till 33an och fixa paj och kyckling i deras ugn. Menmen, allt blev bra och gott till slut. Och strömmen återvände kvart över nio så vi hann se när Zlatan magade in slutmålet mot Ungern. Hurray!

Idag har varit en fixardag.
En tur ut till Ikea resulterade i nytt soffbord, matta, lampa att ha i fönstret, massor med ljus, nytt täcke till babe och en massa annat. Plus en fika:) Sedan åkte jag till Svedala för att lämna tillbaka bilen..tog en sväng förbi outleten och kom ut med ett par mörka, tighta jeans från Tiger of Sweden och en tshirtklänning från Resteröds. Nöjd! Fick sedan skjuts tillbaka till Malmö igen, gutt att slippa lägga pengar på buss:)

Ikväll har vi varit på födelsedagskala hos Jonas och Sara.
De bjöd på sju olika sorters hembakade kakor...om man räknar in prinsesstårtan. Fantastiskt!! Underbart gott. Jag rullade hem därifrån, så gott var allt. Trots det var vi tvungna att handla lite godis på vägen hem.. Sitter just nu nedsjunken i den nya soffan med en massa ljus tända runt omkring mig. Jag känner att jag kan stå ut med hösten....i alla fall om den kommer vara så här mysig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0