Stadsbibliotekets kafé

Har suttit här nu i lite mer än en timme, och en del har jag faktiskt fått gjort. Klantig som jag är har jag idag för första gången denna termin glömt mitt block hemma. Grr, just idag när jag behövde det som bäst. Har lite svårt när det kommer till att definiera teori och metod, hade behövt något att luta mig mot där känner jag..

Hade lätt panik innan då jag bara kommit upp i några hundra ord, och vi ju ska skriva 8000....tecken!!!
Kom jag på sen, min klant. Så nu känns det bättre, gjorde en viss skillnad;) Har skrivit mer än halva språksynopsen...och då har jag ändå ordbajsat ihop det mesta. Måste kolla i blocket efter användbara begrepp och teorier sen när jag kommer hem..

När det kommer till litteratursynopsen har jag ännu inte läst om den teori jag kommer använda mig, att studera två karaktärer ur ett feministiskt perspektiv.
Eller feministiskt egentligen, känner att genusperspektiv är ett bättre ord. Men kommer ju att fokusera på vad som uttrycker typiskt manligt och kvinnligt...kanske kan ses som feministiskt. Vad vet jag... Får gå hem och läsa noga i boken...ska ju vara kritiskt mot den teorin imorgon på föreläsningen också:)

Fick en jobbig insikt imorse...som jag egentligen helst inte vill tänka på.
Det är att om jag väntat med att läsa denna termin och istället börjat i Malmö redan nu i höst så hade jag sparat in ett år på utbildningen och sluppit mina två break som nu kommer bli.. Gaaah!!!! Menmen, nu är det som det är...inte något att göra åt. Det får ta den tid det tar helt enkelt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0