London!!!

Finns ju så mycket annat kul att göra när man borde plugga...typ tjuvlyssna på julmusik och kolla bilder från London:)


Här bodde vi...i världens pytteminsta rum.
En säng, sen var det inte så mycket mer. Men det funkade, var ju inte på rummet så mycket.

Turist - javisst!!
Buckingham Palace, Piccadilly Circus, Trafalgar Square och en typisk engelsk telefonkiosk som lukatde kiss.
Jag har sett allt!! Nedan synes jag utanför British museum. Stort som bara den, vi hann med en tur. Som bland annat innefattade egyptiska mumier. Kändes lite skumt...har ju varit på Kairos museum och där fanns typ samma grejer. Här fick jag dock se originalet av Rosettastenen...egypterna har bara fått behålla en kopia. Typiskt!


Covent Garden...riktigt mysigt ställe.
Marknad, musik, matställen, affärer och gatuartister.. Här fikade vi resans godaste fika...cupcakes! Vi köpte två och delade.. Jacob valde en citron och hallon, jag valde en choklad. Bägge gillade chokladen bäst. Underbar!! Biffen hade dött;)

Babe framför Big Ben och Westminsterpalatset.

Jag framför London Eye.
Musikal var förstås ett måste.
Vårt val föll på We will rock you. Häftig teater och riktigt ös med Queens musik. Jag satt och blev riktigt berörd...i foajén hängde en massa bilder på Queens sångare Freddie Mercury, som dog av aids i början av 90-talet. Sorgligt..känns så onödigt. En fantastisk kväll i alla fall.

Camden Market.
Mycket skit men även en hel del fint. Kul att bara gå omkring och titta på allt folk och alla saker. Här kom min shoppingnerv igång;)

Utanför Arsenals arena.
Det kostade 3000 kronor att gå på matchen, så det hoppade vi över. Men åkte ut och tittade och beundrade innan matchen. Tog en tur in i shopen och kollade på supporterprylar. Jacob var sugen, men i slutändan blev det ändå inget köp. Synd tycker jag;) Sedan for vi in till "världens bästa sportsbar" och tittade på matchen.

Kaffe från Starbucks!!!
Ett modebloggarmåste;) Här fanns kaffekedjan överallt, typ som EspressoHouse i Sverige. Vi intog kaffet på promenad mot Carnaby Street. En lite mindre shoppinggata med märkesbutiker. Babe köpte en jättefin kofta från Ben Sherman i en butik här.

Drottningen av England säger hejdå, pyntad i nytt diadem från Primark. 1 pund kostade det. Lagom;) Trodde Jacob skulle dö när vi kom in på Primark, han hatar den typen av affärer. Tur att jag inte visste vad det var för affär innan vi kom dit...annars hade jag aldrig fått med honom. Ullared en löningshelg bleknar i jämförelse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0