Helgen

Denna helg har varit perfekt - lång, ledig och med fantastiskt väder!!

Inledde med tenta i torsdags, på Valborgsmässoafton.
Det var inte så underbart, men det är skönt att ha den gjord. Det kan ha gått hur som helst, håller tummarna för godkänt. Efter tentan mötte jag upp mamma och lillebror Anders vid Domkyrkan. Hälsade på jätten Finn (som enligt Anders var en plutt och en besvikelse) och tände ett ljus för morfar. Det är ett måste. Åkte med dem hem till Svedala och hämtade bilen. På kvällen var det Valborgsfirande i Pildammsparken tillsammans med delar av mitt kära lag. Jättetrevlig kväll, vi grillade, snackade, spelade kubb och asgarvade.. Mest skratt blev det när Emelie fick en bajs i huvudet...hahaha!! Jag skrattar ännu. Avslutade med att smita förbi en toakö(wohoo!) och avnjuta en mäktig eldshow inne på Tallriken. En otroligt lyckad Valborg måste jag säga:)

På fredagmorgon stegs det upp tidigt...och vi promenerade iväg och intog brunch, Jacob och jag.
Jacob var lite stressad, vi skulle ju åka till Sölvesborg och han skulle få spela golf denna dag. Måste varit full när jag gick med på att hänga med, menmen;p Mysig brunch i alla fall, och efter en soft och musikfylld bilresa var vi framme vid golfbanan. Fyra timmar senare....tillbaka igen. Jacob spelade med sina föräldrar och jag var notarie. Måste nog säga att jag var den som lyckades bäst med mitt uppdrag;) De sista nio hålen hade vi klarat oss lika bra utan.

Resten av vistelsen i Blekinge blev mys i alla fall.
God mat, en löprunda med spring på stranden och bokläsning. Älskar att vara i sommarstugor, det är ett sådant lugn. Så fort man stiger ur bilen så sköljer friden över en:) Underbart! Sov som en prinsessa den natten... På lördageftermiddag körde vi hem då vi var bjudna till Maja och Patrik på kvällen. Hann med en runda in på Ekohallen och köpte present och en ny kökslampa... Hurray!!!! Den är jättefin!!

Hade en trevlig kväll på festen, dock tog jag det superlugnt eftersom jag skulle köra på förmiddagen dagen efter.
Skulle åka och återlämna bilen i Svedala. Därefter tog jag tåget vidare till Ystad där jag möttes på stationen av Tilla. Hade inte träffat henne på jättelänge, så det var ett kärt återseende. Tilla har ända sedan jag var liten varit min favorit, världens bästa moster. Nu bor hon i Ystad tillsammans med sin fru, tre hundar, två katter, sex sköldpaddor och en massa fiskar i ett stort hus. Hon jobbar som lärare i bl.a. svenska, är korrekturläsare på två tidningar och skriver på en biografi. Hon är sjukt cool, min moster. Det är henne jag vänder mig till när kärlekslivet är upponer. För två år sedan våldgästade jag henne över midsommar för att mitt liv var helsnurrigt. Där finns alltid en dörr öppen, och alltid kloka ord. Vi hade i alla fall en mycket trevlig dag och fick pratat en massa:) Åkte hem vid nio på kvällen och sedan var helgen slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0