Bokklubb

Igårkväll var jag hemma hos Jacobs syster Maja, då jag blivit inbjuden att ingå i hennes bokklubb. Jag är sjukt smickrad, älskar ju att diskutera böcker!! Var dock sjukt nervös, blir alltid det när jag ska träffa en massa nya, vuxna människor. Vill ju göra gott intryck och sådär.. Jacob puttade ut mig genom dörren, mest för att jag alltid ångrar mig precis innan jag ska iväg någonstans..

Jaja, tur jag kom iväg för det var supertrevligt!
Blev bjuden på supergod rabarberpaj, chokladbollar, rödvin och kaffe med baileys i. Pratade om allt mellan himmel och jord...och om boken såklart. Jättekul, boken växte verkligen med diskussionen. Till den här gången hade vi läst Krönika om ett förebådat dödsfall av Gabriel García Márquez, en man som fick Nobelpriset 1982.

Slutligen fick den en 7 av mig, på en 10-gradig skala..
De andra höll med. Boken var enkel och drömskt, det är helt klart en bra författare. Vi röstade även om bok till nästa gång, temat är nu biografier. Ska läsa Mitt första liv av Bodil Malmsten. Dess omslag sålde boken totalt, ljust och ljuvt. Ser framemot att glida ner i hammocken vid Jacobs föräldrars stuga och läsa boken:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0