Tisdag

Idag är jag ledig fråm både skola och jobb. Eller, jag borde egentligen plugga då tenta står på schemat nu på fredag. Men vet inte riktigt vad jag ska göra, har ju varit duktig och gjort mina läxor allteftersom. Danskan känns det som jag har koll på, medans mina kursare har sagt att vår lärare i norska tydligen brukar ha större krav än hon får det att låta som. Hm, nu blir jag lite nervös. Denna kurs har vi mest för att få information och inspiration om hur vi ska kunna använda oss av grannspråken i vår kommande undervisning. Detta gör att det känns som en väldigt onödig tenta att kugga. Precis som alla andra, men i alla fall. Har pluggat lite idag, gjort färdigt en uppgift till imorgon och läst några texter på nynorsk. Nu är jag klar enligt "läxpappret", så tar det lugnt. Ska träffa några kursare efter föreläsningen imorgon. Vi ska kolla på en gammal tenta och gå igenom checklistan för vad man ska kunna efter kursens slut. Känns bra, skönt med lite stöd.

Annars har jag mest tagit det lugnt idag.
Sovmorgon till halv nio, därefter god frukost med rostmackor och kaffe.. Pluggade lite och gav mig sedan ut på en löprunda. Det var fantastiskt väder och sköna vindar, vilket nästan gjorde det till ett nöje. Sprang och "lyssnade på naturen" som pappa brukar säga. I Malmö betyder det framförallt trafik, men hörde även lite fågelkvitter i Pildammsparken. Stretchade inne på gården, och gjorde även mina små styrkeövningar där. Kändes jättebra att kunna göra det ute, frös inte ett dugg.

Har nu tagit en lång dusch, rakat benen och även målat naglarna röda. Är så piffig så;) Tror jag ska fixa frillan snart, har låtit den självtorka...vilket tar ett par timmar. Men några drag med plattången får det nog bli, känns bättre och mer fint då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0