För de här pengarna...

Jag funderar på att vaccinera mig mot livmoderhalscancer. Problemet är att eftersom jag inte längre är 17 år så kommer det kosta mig 3300 kronor. Proceduren består av tre sprutor som alltså kostar 1100 kronor styck. Det är mycket pengar, men känns samtidigt otroligt värt det. För jag vill inte dö! Jag har en otrolig dödsskräck och planerar därför att inte sätta in skorna på länge än.

Nu gäller det bara att få tummen ur och ringa och boka en tid. För även om pengarna kan ses som ett dilemma så anser jag att det till största del är en prioriteringsfråga. Och vad ska jag med en massa kläder till om jag ändå inte ska leva?? Så nu far mina tankar denna väg varje gång jag ser ett möjligt köp: För dessa pengar kan jag kanske rädda mitt liv....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0