Årets bokrea

Min babe är precis som jag en liten boknörd. Men eftersom jag på grund av studierna inte riktigt har tid att läsa så mycket skönlitteratur som jag egentligen skulle vilja, så ligger jag för tillfället i lä. Trist, men vad göra. Det var i alla fall ett måste att beställa lite smått och gott från bokrean. Jag älskar att fynda "lättsamma faktaböcker" och böcker som jag tycker är vackra att ha hemma. När det kommer till skönlitteratur föredrar jag pocket...men inom andra kategorier fungerar inbundna minst lika bra, om inte bättre.
 
Årets fynd är dessa! Boken Stil av Camilla Thulin. Åh, jag älskar den typen av böckerna....de är som godis för själen. Lättsam läsning, inspirationen flödar och jag översköljs av vackra bilder på ouppnåeliga ting. Får drömma mig bort och njuta. Mumma!! Den andra boken när mitt stora intresse och studieinriktning: svenska språket. Den heter Ordglädje och är skriven av Agneta Hebbe och Kerstin Ek. Den kommer bidra till att mitt ordförråd ökas, något som låter alldeles strålande i mina öron. Jag älskar att leka med och diskutera det svenska språket. Har bara bläddrat lite i böckerna än så länge, men det känns som bra investeringar. Tror jag ska börja närläsa Stil - efter all skola är jag värd att få gotta in mig i "oväsentligheter" en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0