Skoldebatt

Var tvungen att stiga upp typ precis efter att Jacob stuckit iväg till jobbet, helt rastlös i hela kroppen plus att solen sken genom persiennerna. Ser ut att vara underbart väder ute, ska snart ut och känna på temperaturen. Ska ta en lugn och långsam löprunda, förra veckan slappade jag ner rejält med bara en runda:( Får skylla på inskolningen på jobbet..

Menmen, sitter nerhasad i soffan och tittar på Nyhetsmorgon i nuläget.
Nyss var det en debatt som Jacob tidigare berättat för mig om. Frågan var om möjligheten att läsa upp betygen eter gymnasiet ska tas bort. I debatten kan jag inte annat än hålla med utbildningsministern. Jag lyssnade noga och funderade...och jag håller med till största del. Motdebattören hade en poäng i att man ligger illa tid om man får en kass lärare...det känner jag till av egen erfarenhet. Det sades även att det idag krävs så pass höga betyg för att komma in på vissa utbildningar. Detta är ett problem, då det kommer ta ett tag innan nivåerna sänks. Men de kommer sänkas, då de flesta somidag söker till läkare faktiskt har pluggat upp något betyg. Tycker det är jättebra att man ska få läsa på komvux om man inte klarat godkänt, men med tanke på den tunna budget skolan har så tycker jag inte att det är mer än rätt än att besparingar görs bland folk som redan har genomgått en fullgod utbildning. Bättre då att satsa på gymnasiet. Hm, jag kanske är helt ute och cyklar...men har lite svårt för folk som slappar sig genom gymnaiset, och sedan helt plötsligt inser att de ska bli läkare, och då tillbringar fler år på komvux för att få chans till lottning. Nja, jag tycker det låter som en bra idé...men vi får väl se. Kanske får ångra mina ord:)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0