Första dagen på sommarlovet...

Tog sovmorgon imorse. Det bara blidde så. Jacob frågade om han skull ställa om klockan innan han gick vid halv åtta, varvid jag svarade att det inte var nödvändigt eftersom jag ändå skulle gå upp direkt ändå. Nästa gång jag slår upp ögonen är klockan halv tio. Ooops, men samtidigt vadå! Jag har sommarlov. Har ägnat dagen åt att städa vårt hem, dels har jag bjudit hem Biffen på middag och tvåmansförfest ikväll (Jacob blev jätteglad;) så får han ju sällskap) och dels ska vi ha lite grillkväll med Martin och Elin och Hampus och Elin imorgonkväll. Jag funderar på ett namnbyte, kommer ju känna mig helt utanför. Har killarna ingen fantasi eller;)

Nu har jag precos tagit en lunchpaus efter att ha dammat, vikt kläder, sorterat och slängt papper, diskat, skurat skåpet under vasken och städat toaletten vilket inkluderade att moppa golvet med en kökssvamp då vi inte äger någon mopp (vill ha!!! Jacob, jag vill!!!) Nu ska jag ta på mig lite rediga kläder och ta bussen till IcaMaxi för att storhandla. Pust! Vilken powerlady jag är. När jag kommer hem ska jag dammsuga och därefter ringa Biffen så vi kan gå till huset med gröna skylten tillsammans. Om det glöms bort kommer jag gråta. Prio ett. Emelie har meddelat att hon ska dricka en liter vin ikväll... Jag vet inte riktigt hur jag ska kontra, men det lär bli en del cider:) Wohoo!!! Feest!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0