Flunsan...

I söndags hände det som inte fick hända...jag blev sjuk!! Frös som en gris trots att jag satt inomhus, inlindad i min tjocka vinterjacka. Men efter att ha intagit en Panodil, en Alvedon och en Ipren så bestämde jag mig för att ändå spela i matchen mot Jönköping. Ville ju inte se en repris på Engelholmsmatchen, brr. Och tur var väl det, för vi vann!!! Hurray! Och med 3-0 till på köpet. Vi var så värda det, särskilt med tanke på att vi redan dagen innan spelat bra...men då tyvärr ändå förlorat med 3-1 mot Ljungby. Vars tränare btw nog inte har alla höns hemma. När vi mötte dem hemma senast så skämde han ut både sig och sitt lag, och i lördags kastade han sin penna i golvet så att den gick i tusen bitar. Skum typ.

Men i alla fall, i söndags vann vi!
Därför kändes det ändå värt att jag efter hemkomsten fick bädda ner mig...med frossa och feber. Usch, sov sjukt dåligt och vaknade lika sjuk på måndan. Superhosta och temperaturskillnader som håller i sig även idag. Ena stunden fryser jag, nästa svettas jag. Skulle egentligen jobbat idag, men det blev till att ringa sig sjuk. Sitter istället i soffan tillsammans med mitt täcke och en kopp kaffe och läser En midsommarnattsdröm av Shakespeare. Ska nog strax ta en dusch, då jag är ofräsch som få:p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0