Snö och kyla


När alla andra längtar och trängtar efter vår, så gör jag likaså..
Men den verkar ju inte vilja komma riktigt än, så då kan jag under tiden tänka mig ett snötäckt landskap. Med vita vidder vart jag än ser. Hård snö som knakar när man promenerar fram. Kyliga och soliga dagar när man känner sig frisk och härlig av att andas in den klara luften. Så skulle jag kunna tänka mig att ha det...i alla fall ett tag.

Har insett att vi alla människor är idioter som låter våra tankar och lustar styras så av modefolk och dylikt...istället för at styras av väder och vind. När kylan river som värst i vårt avlånga land...ja, då suktar vi efter tunna blusar och korta kjolar. Istället för att följa det sunda förnuftet och köpa vinterjacka, gosiga koftor och tjocka stövlar till vrakpriser på rean. Why, oh why?! Jag vet att jag är likadan själv, men anser mig ändå i viss mån ha låtit förnuftet segra när jag igår inhandlade ett par ulliga och varma "uggs" på rea - 149 kronor. Känns värt för att slippa frysa om fossingarna.. Har hört att det ska bli snö imorgon:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0