Jul

Hemma igen efter julfirande i familjehemmet.. Jeez vad julafton gick fort!!
Den bara sprang förbi, helt plötsligt låg jag där på luftmadrassen och undrade var dagen tagit vägen. Fin var dagen i alla fall. Inleddes med paketuppackning och sconesfrukost hemma i Malmö. Jacob blev glad över sina julklappar, ett X-box360 och en morgonrock. Vad söt han var när han insåg vad som var i paketet. Min gullunge!! Jag blev superglad över mina julklappar, två skålar från Filippa K och en övernattning på ett spa i Ystad tillsammans med Jacob... Kommer bli underbart!

Sedan for jag till Svedala och kom lagom i tid till lutfisken, gröten och det efterföljande gottebordet.
Puuh, julen är verkligen ätandets högtid. Ingen lyckades hitta mandeln(som i år var en hasselnöt) så vi fick lotta ut grötpresenten istället...gick bra det med. Mormor vann. Slötittade lite på Kalle Anka och pratade med mormor, sedan tog jag och Maria en runda med vovvarna, hemma igen blev det Karl Bertil Jonssons jul...ett måste i vår familj. Därefter följde julklappsutdelningen, jag fick en massa fint. Mina syskon blir bättre och bättre för vart år:) Presentkort på IKEA från Anders, superbra mascara och urfin och önskad leopardsjal av Erik och Maria, sodastreamer, bok och pengar av mamma och pappa, och pengar av mormor och farmor och farfar. Man känner sig bortskämd;)

Idag har varit en lugn dag där även en del pluggande har hunnits med..
Tog morgonrundan med hundarna, vilket var en blöt historia då det börjat regna i mitt kära Skåne. Trist:( Blev även en tur bort till outleten som tyvärr inte hade så värst mycket att erbjuda. Fast jag kom såklart hem med något ändå;) Nämligen en vårjacka! Haha, bra tajming! Men den var superfin med luva som jag älskar, jag har suktat efter den förr, nu var den på rea och det fanns endast ett exemplar...inte så mycket att tvivla på alltså. Känner mig sjukt nöjd, fast det lär dröja innan jag kan använda den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0