Födelsedagshelg i Köpenhamn

Nu är vi hemma igen efter två fullspäckade och roliga dagar i Köpenhamn. Har gjort en massa, det enda vi inte fick med var shopping...i Danmark har de nämligen inte förstått grejen med söndagsöppet. Cos var stängt, jag som planerat så:( Menmen, får bli en annan gång.

Väcktes igårmorse med sång, rosor och prinsesstårta av min älskade kille. Tårta till frukost, mm! Tåg över bron in till Köpenhamn, en kort runda förbi hotellet för att lämna av väskorna...och sedan blev det tivoli. Körde på åkband och var laddad som bara den. Åkte massa, men samtidigt känner man att det nog ändå var roligare när man var yngre. Skumt, när blev det så?? Jaja...hade en varm och rolig dag där. När vi tröttnat och ätit glass gick vi tillbaka till hotellrummet och kollade på fotboll, MalmöFF-Trelleborg. Malmö vann och gjorde två mål, hurray!!! På kvällen gick vi till Nyhavn, åt middag på en mysig uteservering och bara njöt av den fina kvällen. Avslutade med en födelsedagsdrink, tog en Cosmopolitan.. Kändes tjejigt och bra, dock var den var ganska äcklig....men den gick ner:)



Dubbelsäng och hotellfrukost, me like it!! Härligt att vakna upp till, och piggade upp då jag ju alltid är lite deppig dagen efter min födelsedag. Ett helt år kvar nu ju!!! Men efter att ha fått ett wienerbröd till frukost kändes det bättre:) Dagen spenderades först på Planetariet där vi såg två 3D-filmer...riktigt häftigt! Sedan blev det den obligatoriska pölsen och därefter en guidad tur på kanalen. Intressant och skönt med lite svalkande vindar utte på havet.

Har verkligen varit en underbar födelsedagshelg, tack min underbara älskling som gav mig resan i födelsedagspresent. Du är underbar!! Imorgon är det back to reality, men ska försöka koppla bort det ikväll i alla fall. Blir en lugn hemmakväll med mycket kaffe och godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0