Var är solen..?

Igår var det en alldeles underbar dag, strålande sol och varmt som bara den. Jag och babe inledde med brunch på StKnuts torg. Satt ute och njöt av en underbar räkbaguett, mm!! Uteserveringen var proppad, så härligt att se. Tog till och med av jackan och satt endast i tröja och njöt:) Sedan var jag och Biff ute på en löprunda, endast iklädd tights och t-shirt. Det funkade prima, så varmt som det var.

På eftermiddagen efter till tillfixande for jag och Emelie till Lund för att kolla handboll tillsammans med Jacob i Sparbanken Finns loge...lyxigt värre.
Vi promenerade till stationen, sjukt skönt och härligt. Jackan fick hänga på armen, och solglasögonen var parkerade på näsan... Matchen var tyvärr en besvikelse, Lugi gick ner sig totalt i andra halvlek så nu är säsongen över för dem. Men korven och kanelbullen var goda i alla fall. Fick även träffat babes föräldrar som kom upp och hälsade på i logen.. På kvällen avnjöt vi en underbar middag i Casa Regen och Morwing, Jacob lagade baconlindad kyckling...fruktansvärt gott! Till efterrätt blev det kladdkaka med glass, och slutligen ostringar. Nya favoritsnackset som avnjöts till filmen Vid din sida...lagom på en lördagkväll:)

Idag sitter jag inne och undrar var solen tagit vägen???
Det är ljust ute, men ingen blå himmel:( Åh, jag som hade börjat vänja mig vid att ha våren här. Men babe och jag ska ändå strax ut på en promenad, ska bara hämta upp tvätten först. Och i eftermiddag far jag och Biffen till Ängelholm för att titta på volleyboll.. Får se om det blir bil eller tåg. Kul ska det bli i alla fall, söndagsutflykt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0