Långfredag

Förrutom att vara sjuk så gjorde vi även en massa skoj. På fredagen sov vi först riktigt länge. Därefter promenerade vi i solen till centralen och tog pendeltåget ut till Barkarby. Kollektivtrfikssystemet är lite annorlunda i Stockholm gentemot Skåne så vi var lite förvirrade. Är ju inte vana vid spärrar och remsor och sånt där. Jacob råkade bland annat säga att vi skulle hela vägen till Bålsta, när vi inte alls skulle det. Så då blev det lite dyrare än planerat. Menmen, såna smällar får man ta när man är turist:)

Efter många om och men kom vi i alla fall till outleten, och jag kände att pulsen steg;)
Vet inte vad det är med mig och outlets...jag blir helt bananas!!! Älskar dem! Även om det som Jacob sa, är en jädrans massa skit. För det är det. Men mitt bland all skit kan man hitta något riktigt fint och fyndigt. Det gjorde jag. Två vackra ting fick följa med hem, och jag var så glad och nöjd. En ny vårjacka från Peak Performace, hade kostat 2500 - nu kostade den 900!! Hurray, har velat ha en Peak-jacka jättelänge. Den är underbar, älskar den redan. Mitt andra köp blev en klarröd kashmir-kofta från Acne. 850 gav jag för den, den hade kostat 1700. Den är ljuvlig, trekvartsärm, perfekt färg och så otroligt mjuk och skön. Även detta en grej jag letat och suktat efter längelänge..

Jacob köpte ett par gröngrå byxor från Acne och en ljusblå tröja från Lindeberg.
När vi kom tillbaka in till stan promenerade vi till Kungsträdgården och åt glass. Sedan turistade vi lite vid slottet, tittade på statyer och njöt av det vackra vädret.


Ännu en stor händelse som ägde rum denna vackra dag var att min lilla pappa fyllde 53 år!!! GRATTISGRATTISGRATTIS VÄRLDENS BÄSTA PAPPA!!! Jag messade honom under dagen, då var han och mamma på väg hem från sin resa till Paris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0