Sista dagen!!!

Idag är sista dag att söka utbildning till vårterminen.. Jag sökte igår. Haha!! Varför göra det tidigare än nödvändigt liksom. Har beslutat mig för att återuppta mina studier i svenska, så förstavalet blev Svenska - språk och litteratur, 30 poäng fortsättningskurs. Andra alternativet blir fortsättningskurs på Retoriken, det är ju också så roligt.

Har funderat lite över det här med stress. Många är stressade att komma ut i arbetslivet...medan andra är stressade för att de inte vill ut i arbetslivet. Jag är ganska lugn, det ända som ibland kan kännas lite stressande är att jag skulle vilja komma igång med en utbildning. Jag vill veta vad jag ska bli, inte bara famla runt. Men nu känns det som jag har koll. Utbildningen i Stockholm har avskrivits som alternativ, arbetsmarknaden inom det yrket är alldeles för osäker. Jag känner mig själv, att frilansa skulle ta kål på mig. Jag skulle bli utbränd inom en månad. Not good!

Nu lutar det istället åt
lärare, det är generna som styr;) Jag har efter mycket motstånd fått ge vika för mitt kall...haha!! Får se hur det blir till slut, men just nu känner jag mig glad och positiv vid tanken:)


Kommentarer
Postat av: Millan

Är det sant Karin!? Du som inte skullle bli lärare! hmm...är nog smart tänkt, finns nog inte en alltför stor arbetsmarknad, de har ju snart plockat bort korrekturen helt på tidningarna :( men utbildningen lät ju kul...men kul o plugga svenska igen, saknar det, lärde mig jättemkt i Lund!

2008-10-17 @ 12:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0