Fetton...

Idag satt jag mittemot en enorm man på biblioteket... Jag ljuger inte, han var verkligen enorm!! Några bord bort satt en kvinna...och om man jämför med mannen så kanske man kan säga att hon var smal. Eller nä, inte ens då. Hon var väldigt stor hon med. Och bägge dessa personer...drack Cola Light! Varför dricker de läsk?! Och varför dricker de Light?! Tänker de att de är hälsosamma om de dricker sockerfritt?? Hm, skumt det där. Tilläggas kan att båda två åt varsin kaka till sin light-läsk..

Det som ändå gör mig mest förbryllad när jag ställs inför feta människor är mina tankar om mig själv. Jag, och även flertalet av mina vänner, gnäller konstant över att vi känner oss tjocka. Man är inte nöjd med sig själv och hur man ser ut. Man känner sig stor och tycker inte att man passar in. Detta är ju helt sjukt egentligen! Om man jämför.
Sitter och tittar på Du är vad du äter på tv3. Får alltid så dåligt samvete när jag ser det. För hur jag äter. Och för hur "lite" jag tränar. Det är helt sjukt egentligen, jag är ju inte på långa vägar nära att äta som de som vanligvis är med i dessa program. Och jag tränar betydligt mer.

Fast mitt sätt att tänka har iaf gått lite åt rätt håll. När jag var yngre funderade jag allvarligt på att be min mamma anmäla mig till detta program...eller låta mig gå med i ViktVäktarna. Stört, när jag tänker på det så här i efterhand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0