SATC

Sex and the City-filmen besågs i fredags. Och man vore väl inte en fullvärdig bloggare om man inte lämnade en recension.. Alltså: here it comes!

Filmen var bra. Mycket bra till och med.
Den kändes dock lite underligt att sitta och se den på en stor filmduk...när man är van att sitta hemma och glo på sin lilla 20tummare. Och att vara finklädd...serien brukar ju visas ganska sent på kvällen, vilket i sin tur brukar inebära att det är mysbyxor och bh-löst som gäller. Denna gång var man finklädd, hade ju jobbat och sedan tagit en mycket god, mysig och inte minst, mättande fika tillsammans med Emelie på EspressoHouse. Vi vandrade runt halva Malmö, för att slutligen hamna på kaféet som är beläget i samma hus som min kära arbetsplats. Jaja, lite motion har väl aldrig skadat;)
  Detta fikade jag:) Mumsmums!!!!

Åter till filmen. En annan sak som kändes underlig var att vi var så många...hela salongen var full. Inte så konstigt tycker ni kanske...men för min del är jag van att sitta ensam hemma i soffan och se denna serie. I min ensamhet, endast tillsammans med dessa fyra kvinnor, skapas ett samförstånd. Jag förstår vad de säger, känner igen mig och kan skratta med dem. Nu satt jag tillsammans med en massa andra som också "förstod". Det kändes skumt. 

I alla fall! Filmen var super!! Och jag vill självklart att denna ska finnas i min bokhylla (tillsammans med boxen) när den kommer ut på dvd. För visst ska jag se den igen! Men den gången ska jag vara ensam och bh-lös;)

PS: Och självklart är jag Samantha;) Inte sant Biffen?!

Kommentarer
Postat av: karro

den e grym.. =)

2008-07-01 @ 15:26:15
URL: http://linapinakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0