Midsommarafton...eller hur vi tog oss till Sölvesborg

Har haft en fin och trevlig helg. Sitter hemma nu, känns nästan lite ovant:P Jag är ju typ aldrig här. Antingen är jag hos Jakob...eller så drar jag till Beddinge för att hälsa på päronen. Det gjorde jag i torsdags. Hängde med mami och papi...vi var i Trelleborg och handlade. När vi kom hem stack jag ut på en löparrunda, det finns inget bättre ställe att springa på än Beddinge. Grusvägar, fin natur och söta små stugor:) Me like! På kvällen åt vi pastasallad och grillat...eller ja okejdå, om man ska vara helt ärlig så var det stekt. Regnet öste ju ner, så vad gör man;)?

I fredags drog jag tillbaka till Lund, sprang typ hem från stationen och var tillbaka där igen en stund senare för att hoppa på tåget till Sölvesborg. Lyckades hitta min lilla Biff, och vi hade en förhållandevis mysig färd. Fikade och snackade skit. Jag lyckades hälla latte på min blus:(...tur iaf att den var naturvit och inte helvit. Suck, jaja! Visste ni btw att Sölvesborg ligger i Blekinge? Det visste nog jag och Emelie också egentligen, men vi tog en rövare och hoppades på att kunna åka fritt mellan Bromölla och Sölvesborg... Det fick vi inte. 60 spänn fick vi betala för en resa som tog 5 min. Välinvesterade pengar, haha!!

Vid tre var vi iaf framme, och möttes på stationen av två söta pojkar....som senare visade sig vara riktigt duktiga i köket;) De dukade fram midsommarlunch på altanen, medan jag och Biffi satt och drack cider. Emelie, den klanten hade lyckats med konststycket att glömma sitt vin i Malmö.... Hur lyckas man?! Det undrade hon med, haha!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0