Dags att gå in snart kanske...


Som sagt så avnjöts midsommarlunchen ute på altanen.
Denna delikata måltid som dessvärre saknade en ingrediens som iaf jag anser är väldigt viktig på midsommar: matjesill. Och kan ni gissa varför det inte fanns?! För tydligen är det så att i ALLA andra familjer så har man olika sorters sill på midsommar. När jag undrade varför inte matjesill kunde få vara en av alla dessa olika sorters sill...så svarade min kärlek att han "inte gillar matjesill". Nähä! Så då ska såklart ingen annan heller få äta det! Jag muttrade en hel del, men åt sedan de sillar som fanns. Gott det med...men ändå inte samma sak.

Efter lunchen satt jag och Emelie kvar därute medan männen dukade in och diskade. Satt och kollade på de grå, hotfulla moln som närmade sig med oroväckande hög hastighet. Jag kände en liten droppe och vi började fundera på att gå in. En halv sekund senare började det ösregna... Haha, jag och Biffi rusade in.. cidern stod kvar ute på bordet. Som tur är så är en Emelie en kämpe, iaf om det handlar om alkohol;P Så hon offrade sig och sprang ut och hämtade våra glas. Tack söt. Sedan åt vi jordgubbar och satt och skrattade åt människor som gick förbi stugan...helt dyngsura. Mohaha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0