Vårdepression..

Undrar om vårdepression kommer sig av att man förväntas bli glad och lycklig när ljuset återvänder. Är man höst- eller vinterdeppig är det ingen som tycker det är konstigt, eftersom det är så mörkt hela tiden. Själv kan jag bli deppig året runt.
Det är värst när man faktiskt har det bra, då finns det ju inget att skylla på. Det var det bästa med "tiden vi ska glömma".. Det fanns alltid en orsak, något att skylla på varför jag mådde skit. Men nu är ju allt bra...och ändå kan jag bli nere. Trist måste jag säga.
Det värsta är när människorna runt omkring mig (i synnerhet en viss) tror att det är deras fel. För det är det ju inte..aldrig någonsin! Det är ingens fel, tror jag. Det bara blir så, och jag känner när det kommer. Men vet inte vad jag ska göra åt det. Men jag vet att jag trots deppighet älskar människorna i min närhet lika mycket ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0