2008

Året som gått...2008. Det har varit ett bra år...

Januari inleddes i lyckorus och jag var så nykär att jag ville gråta och skratta av lycka. Äntligen hade jag fått min drömkille, och det jobbiga halvåret, ja mer än så, var till enda. Började plugga igen, italienska..vilket blev en smärre chock då jag var ensam student på föreläsningarna. Tråkigt värre, men jag kämpade på och lyckades klara alla fyra delkurser:) Strongt!


I mars fick vi reda på att våra anställningar på posten inte skulle förlängas.. Lättnad att äntligen komma därifrån och slippa jobba varje söndagnatt. Samtidigt ångest!! Hur skulle sommaren överlevas?? Några veckor följde där arbetsförmedlingens hemsida besöktes varje dag. I slutet av april var jag på intervju på H&M i Trelleborg...ett jobb jag sedan fick! Hurray! Började jobba extra i Malmö fram till att jag började i Trelleborg.
 

I juni lyckades jag äntligen ta mitt efterlängtade körkort!!! Hurray!! Lycka! 


Sommaren spenderades nere i Beddinge hos mamma och syskonen...pendlade till jobbet, och varje ledig stund spenderades i Lund och Sölvesborg tillsammans med min älskling. Han kom även ner på besök hos mig i Beddinge. 8 augusti fyllde jag 21 och fick för första gången i mitt liv en släng av åldersnoja...haha!


Jag, Emelie och Maria bytte volleybollag och klubb till Malmö...något ingen av oss ångrat en sekund. Härliga lagkamrater och en fantastisk och hängiven tränare. Skönt att komma från divafasonerna i Svedala..

 
I slutet av augusti for jag och Emelie till Cypern där vi upplevde en vecka i stekande värme...
Vi solade, badade, körde fyrhjuling, drack vin, åt gott och hade det allmänt bra i en vecka. När vi återvände till Sverige var det dags för skola igen..


I höst har jag studerat retorik vid Lunds universitet. Fick gå i en underbar och rolig klass. Hängde massor med Linnea och Ludvig...och många andra med. Käkat på nation och pluggat på Af är det mest tid lagts på denna härliga plugghöst. Volleybollspel i division 1 med Malmö...blev måhända inte riktigt som jag trott. Men fysatan vad kul jag haft!!! Volleyboll är det bästa jag vet!


I början av december åkte Jacob och jag till Egypten. Två utlandsresor på ett år, inte dåligt för en fattig student. Hade en underbar resa, där vi slappade och vilade ut totalt...men samtidigt såg och upplevde massor. Bland annat de mäktiga pyramiderna och Röda havets koraller. En fantastisk resa där kärleken växte. Dagen efter hemkost firade vi 1 år.


I jul har jag jobbat häcken av mig på H&M Mobilia...för att sedan bege mig hem till föräldrarna i Svedala och njuta av julefriden. God mat och massa fina julklappar. Jag har det bra. Den 28 december flyttade jag till Malmö, tillsammans med Jacob. Imorgon är det nyårsafton, och därefter börjar ett nytt spännande år...

Kommentarer
Postat av: Millan

Kul att läsa din årssummering! Låter som att det har varit ett bra år för Karin! :) Jag har precis startat igång min nya blogg www.enstickadkulturkofta.blogspot.com. Ta en titt in och byt ut länken på din blogg mot den nya vettja! :) Hoppas ni har det bra nu i Malmö, jag flyttar till götet imorn! wieeee! :)

2009-01-01 @ 23:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0