GOD JUL!!!

Undrar varför det nuförtiden alltid känns så overkligt och konstigt när de stora dagarna äntligen är här... Födelsedagar och som idag, julafton. Det känns ju inte som när man var liten, men samtidigt ändå bra på någopt annat sätt. Hm, skumt.. Idag har jag till exempel jobbat, sådär kul...menmen.. Var ganska mycket folk, vi fick nästintill kasta ut de sista kunderna typ tio över två. Mutter! Köpte en pepparkaksglass och tog bussen hem till Svedala...till mamma, mormor, syskonen, hundarna och lutfisken och gröten. Pappa kom vid fyra, han hade också jobbat..

Så nu har vi ätit och ätit och druckit och druckit..
Har för tillfället paus i väntan på Karl Bertil och julklapparna. Därefter blir det julbord!! Mums!! Mammas köttbullar! Som jag längtat. Mina hagalna syskon har redan ätit massor av dem, men jag har snällt fått vänta. Så är det när man är vuxen och flyttat hemifrån..

Nu ska jag nog koka mig en god kopp kaffe. Det är något av det bästa här i Svedala; kaffet är så otroligt gott!! Jag kan inte få nog!!

En liten julpuss till min älskling som befinner sig hemma hos sin mamma och pappa i Lund.. Puss babe, älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0