Bullbak

Igår bakade jag kanelbullar för första gången i mitt liv. Vad säger detta om min barndom;) Kanske att mina föräldrars största intresse aldrig har varit att baka. Mamma bakade kanelbullar och lussekatter, pappa bakade bröd och rågkringlor. Det är helt sant, jag har då aldrig sett något annat bakas. Och när det var baktajm var det föräldrarna som bakade...vi barn var mest i vägen och stod på varsin stol och tittade fascinerat ner i hushållsassistenten som snurrade runt, runt. Ah, ljuva barndomsminnen!
   
Men igår bakade jag alltså. Det blev sjukt bra...och väldigt många! Trots att vi nästa åt ihjäl oss så finns det massor kvar. Mmm. Tror jag ska ta med några hem till min älskade familj imorgon. För trots att vi typ aldrig bakar så älskar familjen Regen kanelbullar:) De tar slut innan man hinner blinka,haha!
 Här hängde vi igår. Det pluggades, dracks julmust, goffades bullar i obeskrivbara mängder och kollades även en del på tv. En trevlig kväll helt enkelt:)
   Tapeten hos Casa Linnea är något alldeles extra;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0