Snart dags för rensning!

Igår jobbade jag på Storgatan inne i Malmö. Har inte varit där sedan i juni, så ni kan tänka er att det var förändrat. Massor med nya, fina plagg som jag inte sett. Shoppingsuget vaknade såklart till liv, en massa fint som bara skrek att det ville hem till mig. Menmen, plånboken ekar tom och då är det svårt att shoppa. Så det fick va!

Har faktiskt redan handlat en massa fint i sommar. Blev lite lätt stressad när jag var hemma i Lund och såg att garderoben där, trots min frånvaro inte är särskilt tom. Vad göra?! Måste återigen göra en rensing nu när jag kommer tillbaka. Mystiskt, jag som typ aldrig har något att ta på mig. Och likväl är garderoben full. Mitt tips är att garderoben är för liten;) Så måste det vara!

Gör som Camilla Thulin.
Modeskaparen, kostymören, stilmästarinnan och författarinnan Camilla Thulin har givetvis mycket klokt och vist att säga om garderobs-rensningar.

* Spara högtidskläder som sitter bra.

* Rensa bort allt som är urvuxet och alla plagg som känns för stora.

* Häng alla plagg som känns tveksamma åt sidan. Om du inte använder dem de närmaste veckorna - gör dig av med dem.

* Rensa bort alla skor som du inte använt på ett år. Gör dig också av med exemplar som är uttjänta och inte kan klackas om.

* Släng alla fula, urtvättade mys- och träningsplagg och investera i nytt.

* Titta över ditt underklädes- och strumpförråd! Kasta allt som har hål eller mist sin passform.

* Rensa utan sentimentalitet! Bort med allt som inte är skräddarsytt eller couture - det finns andra som skulle kunna döda för att bära dina gamla ungdomskläder.

* Bort med alla plagg som du väntar på att börja använda efter viktraset!

* Efter att ha rensat ur garderoben hänger det oftast kvar ungefär 10 procent. Kolla noga på plaggen - där har du nämligen din stil.

Källa: Ekonominyheterna.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0